محل تبلیغات شما

تلویزیون ملی ایران از نیمه دهه هشتاد اقدام به پخش موزیک ویدئوهای جوان زیبارویی با ریش تنک می‌کرد که محتوای ترانه‌هایش اغلب اسلامی بودند. نام او به تدریج به تیتر نخست رسانه‌ها بدل شد و سامی یوسف» به عنوان یک پدیده مولف در ساخت و خواندن با پخش‌های مکرر صدا و سیما به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد. این اتفاق در حالی افتاد که تولید موسیقی اسلامی در کشورمان نادیده گرفته می‌شد و در مناسبت‌ها مختلف، در دهه شصت و هفتاد، هر زمانی که صدا یا سیما می‌خواستند قطعه‌ای با تم دینی را پخش کنند به موسیقی بدون کلام موریس ژار از فیلم پیامبر» (محمد رسول‌الله) بسنده می‌کردند.

 

 

در دوره‌ای که همچنان استمرار دارد و موسیقی دینی و تولید آن نادیده گرفته می‌شود، سامی یوسف» در کشور تبدیل به یک پدیده و محبوب شد. یوسف» تلاش می‌کرد با خوانندن ترانه‌های دینی، جایگاه ممتاز و استثنایی کت استیونس (یوسف اسلام) را در نخستین دهه سال هزاره دوم کسب کند و روی جلد بسیاری از مجلات رفتن و مصاحبه‌های مکرر او نشان می‌داد که محبوبیت او در جهان اسلامی فراتر از هوادارانی است که در ایران دارد. اما پس از شناخته شدن سامی یوسف مهمترین چالش هوادارانش، با توجه به ساختار عربی نامش، هویت و ملیت او بود. اغلب مخاطبانش تصور می‌کردند که او تبار عربی دارد چون نخستین آلبوم او با عنوان المعلم» پس از حملات یازده سپتامبر و حملات نظامی آمریکا به خاورمیانه روانه بازار شد.

 

چرا سامی یوسف کارت هویت خودش را تقریباً نزدیک ده سال از مردم ایران پنهان می‌کرد؟

 

ادامه مطلب حتما دنبال كنيد

چگونه از خطر رعد و برق ۲۸ هزار درجه‌ای در امان بمانیم؟

یک تست ساده خانگی برای تشخیص مشکلات کبدی

«سامی یوسف» کیست و چه سابقه‌ای دارد؟ / آیا خواننده‌ مورد حمایت وهابی‌ها پس از اسرائیل به ایران می‌آی

سامی ,یوسف» ,پس ,اسلامی ,موسیقی ,دهه ,سامی یوسف» ,پس از ,نادیده گرفته ,یک پدیده ,که در

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها